[News] Multimachine massive slow

In diesem Projekt werden neue Technologien, Verfahrenstechniken, Systeme erforscht, evaluiert und zur Verwendung in anderen Projekten vorangetrieben.
J.R.I.B.

Re: MUS - Multimachine Universally Scalable (massive or ligh

Beitrag von J.R.I.B. » Fr 9. Jan 2015, 23:36

Wahr. Ja, ein Grundstrukturbild gibt's schon.
Bin noch dabei mein Bill of materials addon mit blender 2.73 wieder lauffähig zu bekommen, sonst könnte ich die Teileliste exportieren. Am Montag werden die Strukturteile gekauft. Leider wurde mein Server gehackt und musste deshalb kurz ins Manöver ziehen, die Viren wieder loszuwerden.
Dateianhänge
multimachine_universally_scalable.white.axis_coloured_rgb.all_axes.jpg
Jede Wand ist gleich. Die Ecken der U-Profile müssen abgeschnitten werden.
multimachine_universally_scalable.white.axis_coloured_rgb.all_axes.jpg (52.97 KiB) 1463 mal betrachtet

J.R.I.B.

Re: MUS - Multimachine Universally Scalable (massive or ligh

Beitrag von J.R.I.B. » Fr 9. Jan 2015, 23:45

If I don't manage to build this design then I will finally have to stop all my engineering business. It's so easy, all four (five with the roof structure) are completely the same! It's so easy.

The square metal blocks in the corners are the expensive part.
The rest (leadscrews, U-profiles and flat/sheet-cut profiles) is all readily available at local hardware stores.

The cross structure adds outmost rigidity.

The steel plates of the previous design were much too heavy to lift. And so expensive!! I never managed to source them. Thus now this ultra easy to build design. It's my last chance. This missing mill thingy is stopping all my progress on a whole multitude of projects.

Antworten

Zurück zu „Forschung & Entwicklung ("R&D")“